woensdag 16 juni 2021

Recensie: Kitty Hate Machine van Cat Temper

Bij elk nieuw album wat de Amerikaanse producer Cat Temper uitbrengt, verkent hij nieuwe dimensies binnen de elektronische muziek. Het is niet alleen synthwave wat je hoort, maar meer een bonte verzameling van electro, chiptune, techno, synthwave en knarsende gitaren. Zo ook op zijn recentelijk verschenen album ¨Kitty Hate Machine¨, met (je raadt het al) een knipoog naar verschillende nummers van Nine Inch Nails.

Kitty Hate Machine van Cat Temper

Op Kitty Hate Machine heeft Mike Langlie aka Cat Temper zijn apparaten weer flink laten zweten. Het resultaat zijn acht interessante nummers, vol complexe structuren en donkere melodieën. Net als bij de muziek van industrial legendes Nine Inch Nails, is dit een album om je bij uit te leven. Bij de eerste tonen van The Meoward Spiral word je op een reis meegenomen op de rug van een furieuze kattenmachine, die met niets en niemand rekening houdt. Grommende leads en scherpe synths verwennen je oren een klein half uur lang.

Favoriete nummers voor mij persoonlijk op dit album zijn: The Meoward Spiral, Pet You Like An Animal en Purest Feline.

Conclusie

De muziek van Cat Temper volg ik al enige jaren met grote interresse. Telkens wanneer Cat Temper een nieuw muzikaal concept uitbrengt, weet je dat het de grenzen van het synthwave genre weer flink gaat verleggen. Cat Temper is een muzikaal genie, die alles kan. Met ¨Kitty Hate Machine¨ verkent hij de donkere kant met een een kneiterhard elektronisch album. Welke richting hij de volgende keer opgaat is nog een raadsel, maar het kan zo maar een lief knuffelend poesje worden waar je hart meteen van gaat smelten.

Geen opmerkingen: