zondag 1 november 2020

Recensie: A Delicate Balance van North Innsbruck

Op het nieuwe album ¨A Delicate Balance¨ neemt de Amerikaanse synthwave producer North Innsbruck ons mee op een bijzondere reis. Een reis naar de diepste krochten van ons brein en die ons bevrijd van verdriet en wanhoop. Daartegenover worden we verblijd met gevoelens van hoop, vrede en rust. De balans wordt daarmee weer in evenwicht gebracht. Met grote trots presenteer ik jullie niet zomaar een album, nee dit is één van de beste dreamwave albums die dit jaar is uitgebracht. Dit is ¨A Delicate Balance¨.

Recensie:  A Delicate Balance van North Innsbruck

2020 was niet een makkelijk jaar voor Chris, de producer achter North Innsbruck. De stad waar je woont (Minneapolis) zien omvormen tot een stad vol verdriet, frustratie, pijn en woede. Nee, houd je dan maar eens sterk. Gelukkig is muziek een hele belangrijke vorm van genezing geweest voor Chris en zijn er prachtige, melodieuze, krachtige nummers uitgekomen.

¨A Delicate Balance¨ telt zeven nummers, waarvan twee worden voorzien van zang (Hunter feat. Millennium Falck) en raps (Journey feat. Paavo). De andere nummers zijn allemaal instrumentaal en kennen gastbijdragen van Galaxy 80 (Aurora) en gitarist Collision Club (Returning).

Het eerste nummer Embrace is de perfecte opener van dit album. Space-achtige orgelklanken starten de reis opgevolgd door een volle drumbeat en warme melodieën. Heerlijk om languit bij op de bank te gaan liggen en de ogen te sluiten. De reis zet zich voort van enthousiasme (Aurora en Journey) tot het besef van pijn en eenzaamheid (Distances). Gelukkig komt daarna de acceptatie (Hunter en Returning) en keer je uiteindelijk terug met een rugzak vol innerlijke kracht (Amity). Klaar voor een nieuw begin!

North Innsbruck heeft met ¨A Delicate Balance¨ een waardige nieuw album uitgebracht wat met liefde is gemaakt en gekenmerkt wordt met een hoge mate van detail. Ik kan niets anders zeggen dan klasse!

Conclusie

2020 is voor ons allemaal een moeilijk jaar geweest. Niet alleen de coronacrisis heeft daarvoor gezorgd. Ook sociale gebeurtenissen in de wereld hebben ons laten zien dat de wereld hard, gemeen, oneerlijk en verdrietig kan zijn. Gelukkig is er ook hoop. Hoop van mensen die de wereld verblijden met hun creatieve uitingen en ons even meenemen naar een plek vol liefde, rust en positiviteit. Eén van die personen is North Innsbruck, die een schitterend album heeft gemaakt voor ons. Ik voel de muziek in mij kracht geven en hoop ook dat jij dit zo ervaart. ¨A Delicate Balance¨ is een meesterwerk! Hartelijk dank daarvoor North Innsbruck...

Geen opmerkingen: