woensdag 25 november 2020

Recensie: Intercosmic​/​Dark Star Bar van Mantus

Tegen het einde van dit donkere en bizarre jaar brengt Mantus gelukkig ons nog wat verlichting in de vorm van zijn nieuwe EP ¨Intercosmic/Dark Star Bar¨. Net als zijn voorgaande album ¨Miami Nights¨ van mei dit jaar, hebben we ook hier weer met een parel te maken.

Intercosmic/Dark Star Bar van Mantus

Met het eerste nummer Intercosmic op deze korte EP begeeft Mantus zich in de cyberpunk sferen. Een spannend begin met daaropvolgend een heerlijke pakkende melodie die misschien simpel klinkt, maar zo doeltreffend is dat de andere muzikale lagen er naadloos op aansluiten. Dit nummer bouwt lekker langzaam op tot een pompende climax aan het einde. Een schitterend begin.

Dan gaan we door naar het tweede nummer Dark Star Bar en toen ik deze voor de eerste keer hoorde kreeg ik het gevoel alsof ik naar de openingstune van een grote Hollywood sci-fi productie zat te kijken. Wat een episch nummer en zonder enige schroom zeg ik dat dit het beste nummer is wat Mantus heeft uitgebracht tot nu toe. Magistraal met een hoofdletter M!

Graag had ik nog meer nummers van Mantus teruggezien op de EP, maar helaas. Aan de andere kant besef ik ook dat je niet zomaar elke keer met iets nieuws kan komen. Dus met de gedachte dat wanneer Mantus iets uitbrengt het altijd goed is, troost ik mij. Wachtend op zijn volgende meesterwerk.

Conclusie

De EP ¨Intercosmic/Dark Star Bar¨ kent helaas maar twee nummers, maar die zijn weer zo ongelooflijk goed dat je ze steeds opnieuw en opnieuw wilt beluisteren. Naar mijn mening is het tweede nummer ¨Dark Star Bar¨ zelfs één van Mantus´ beste nummers. Deze Nederlandse producer blijft je elke keer weer verrassen en brengt ons hopelijk volgend jaar en de jaren daarna nog meer goede muziek. Hier leef je voor!

Geen opmerkingen: