maandag 16 november 2020

Recensie: Millie and Molly op Android

Tussen al het najaarsgeweld door van de nieuwste generatie consoles en de vele Triple-A games vind je in je mobile store een verborgen pareltje die rustig wacht om gespeeld te worden. Ik heb het hierbij over de retro puzzleplatformer game Millie and Molly. Aanrader of niet? Je leest het in deze recensie.

Recensie: Millie and Molly op Android

Millie and Molly is een puzzelplatformer wat zich op één scherm afspeelt en sterk is geïnspireerd door de game Catrap op de Nintendo Gameboy. Je helpt de zussen Millie en Molly om hun wereld van kwaadaardige monsters te ontdoen door vanaf de zijkant tegen ze aan te lopen. Springen is er dus niet bij en dat maakt dat je goed van te voren je strategie moet bepalen om het einde te bereiken.

De levels bouwen zich geleidelijk op, zodat je er lekker in kan komen. Naarmate je verder komt worden de puzzels steeds ingewikkelder en gaat dit zeker je hersenen meerdere keren pijnigen om het level tot een goed einde te brengen. In totaal kent Millie and Molly 100 levels, dus ben je wel even bezig met deze game. De levels zijn over meerdere werelden verdeeld en in de ene wereld speel je met één zus, terwijl je in andere werelden met beide zussen kan spelen. Wel is steeds één zus per keer speelbaar. Over de besturing niets dan lof, want deze werkt zeer goed en precies.

Millie and Molly

Gelukkig wordt je onderweg goed geholpen en kan je ten aller tijde gebruik maken van de Rewind-functie. Als je merkt dat je vastzit op een niveau of beseft dat je zojuist de verkeerde beweging hebt gemaakt, druk dan op de terugspeelknop en zie hoe je vorige stappen ongedaan worden gemaakt. Dit is een geweldige functie die perfect werkt.

Wat nog leuk is om te vermelden is dat de Millie and Molly naast de versies voor de hedendaagse smartphones ook een Commodore 64 versie kent. De maker Carleton Handley, is een veteraan binnen de games-industrie met meer dan 30 jaar ervaring en meerdere titels op de legendarische Commodore 64. Samen met level-designer Chun Wah Kong, designer Saul Cross en sound designer Hasse Axelsson-Svala heeft Carleton een heerlijke puzzelgame gemaakt die je niet los kan laten. Steeds zul je weer een nieuw level willen spelen en verder komen in dit avontuur. Mijn versie op Android heb ik voor €1,29 gekocht en dat is het dubbel en dwars waard.

Millie and Molly

Eindoordeel

Millie and Molly is de perfecte puzzelplatform game voor ieder type speler. Of je nu een casual player of hardcore gamer brengt, het maakt niets uit. Millie and Molly zal je veel plezier en ontspanning brengen. Hoewel het niveau van de levels gaandeweg moeilijker wordt, kan je het toch niet laten om steeds weer even terug te komen. De ideale game dus voor korte momenten. Millie and Molly is een game om van te houden!

Pluspunten:
  • Strakke besturing
  • Rewind functie