zondag 30 mei 2021

Recensie: The Outlands (negative one) van Reed Reimer

Vorig jaar brachten Reed Reimer en Benjamin Emory Larson CodeBurst: A Cyberpunk Soundtrack uit. Een heel gaaf visueel en muzikaal project voorzien van een spannend sci-fi verhaal en bijbehorende soundtrack. Afgelopen vrijdag verscheen er een nieuw album van Reed Reimer met als titel The Outlands: negative one. Het is de soundtrack van een niet bestaande side-scrolling RPG game.

The Outlands (negative one) van Reed Reimer

The Outlands vertelt het verhaal van een jonge vrouw (Sorca) die ontdekt dat haar familie haar hele leven een geheim voor haar heeft verborgen. Nu ze weet dat er iets anders is, staat ze op het punt een avontuur te beginnen, met groot gevaar, om de ware aard van het familiegeheim te onthullen. The Outlands: negative one vertegenwoordigt de soundtrack voor fase 1 van het spel. In een land van kou en water staat Sorca voor uitdagingen en vijanden die haar ofwel zullen doden, ofwel haar zullen helpen groeien in haar macht.

Op de soundtrack staan elf nummers die bestaan uit verschillende stijlen; van ambient tot chiptune tot synthwave en metal. De diversiteit is dus groot en dat maakt dit een interessant album. Maar je hebt wel een aardige verbeelding nodig om de water-wereld aan de muziek te kunnen koppelen. En dat betekent er dus rustig voor gaan zitten, je ogen sluiten en je het level voorstellen waarin Sorca zich bevindt.

Lukt dit, dan onderga je een bijzondere trip. The Outlands: negative one is de eerste soundtrack van een in totaal 5-delige serie die naast water verder bestaat uit de elementen vuur, lucht, aarde en geest.

Conclusie

The Outlands: negative one is wederom een interessante soundtrack van Reed Reimer naast het vorig jaar verschenen CodeBurst: A Cyberpunk Soundtrack. Een album vol verschillende stijlen die je meenemen in de (eerste) wereld van Sorca. Het zal misschien niet meteen heel toegankelijk klinken, maar als je het de tijd geeft en de wil om je in te leven in de game, zul je een mooie tijd beleven. Vier nieuwe releases staan nog op de planning en ik ben benieuwd hoe Reed Reimer deze delen muzikaal gaat invullen. Liefhebbers van indie-games en indie-soundtracks zullen The Outlands: negative one zeker waarderen. Geef het dus een kans!

Geen opmerkingen: