Ik wens jullie een bijzonder, gelukkig, gezond, creatief, inspirerend en energiek 2024. Er staan voor dit jaar weer heel wat mooie Retro Game Beurzen op de planning en deze zijn zojuist in de agenda bijgewerkt.
Neem snel een kijkje en wie weet zien we elkaar een keer!
Recently, I spoke with Julia Miernik, Digital Marketing Director of Dfiance . In this exclusive interview, she shares the vision behind the game, the creative process of card and character design, the challenges during development, and how the community plays a central role in the success of this indie project. Can you briefly introduce yourself and your studio? Who is behind Dfiance? We’re an independent studio passionate about creating unique gaming experiences. Our team is small but driven, with backgrounds in marketing, design, and game development. We do not have one place where we make our game, we work worldwide, few people in Europe, some in USA, some in Asia :). Dfiance is the result of a shared vision to build a competitive yet accessible strategy game for everyone. What inspired you to create Dfiance, and why did you choose this name? The idea came from our love for strategy card games and competitive PvP. We wanted to capture the thrill of commanding a...
Onlangs sprak ik met Julia Miernik, Digital Marketing Director van Dfiance . In dit exclusieve interview vertelt ze over de visie achter de game, het creatieve proces van kaart- en karakterontwerp, de uitdagingen tijdens de ontwikkeling en hoe de community een centrale rol speelt in het succes van dit onafhankelijke project. Kun je jezelf en je studio kort voorstellen? Wie zit er achter Dfiance? Wij zijn een onafhankelijke studio met een passie voor het creëren van unieke game-ervaringen. Ons team is klein maar gedreven, met achtergronden in marketing, design en gameontwikkeling. We hebben geen vaste locatie waar we onze game maken – we werken wereldwijd: een paar mensen in Europa, sommigen in de VS en anderen in Azië :) Dfiance is het resultaat van een gedeelde visie om een competitief maar toegankelijk strategiespel te bouwen voor iedereen. Wat inspireerde jullie om Dfiance te maken, en waarom kozen jullie voor deze naam? Het idee kwam voort uit onze liefde v...
Als onafhankelijke gameblogger zag ik overal dezelfde energie: mensen die razend enthousiast schrijven, recenseren, podcasten en cureren, maar vaak in hun eentje. Er was geen plek die die losse vonken bij elkaar bracht. PixelPact is mijn antwoord op die versnippering: een netwerk in opbouw waar we elkaars bereik, kennis en ambities versterken. → Wat is PixelPact? Van losse stemmen naar een pact In de Nederlandse gamemedia zijn er geweldige individuen en kleine groepen, maar zelden een brug ertussen. Ik wilde een plek bouwen waar beginners en ervaren makers elkaar vinden, samenwerken en groeien. Geen traditionele uitgeverij, maar een community & kenniscentrum dat makers centraal zet. PixelPact wil een netwerk creëren tussen individuele stemmen en bestaande groepen, zodat we samen een sterker, creatiever en toekomstbestendig gamemedia-landschap bouwen. ...
Soms heb je van die games die je meteen een flashback geven naar de tijd van cartridges, pixelhelden en het gevoel dat alles nog simpeler maar ook uitdagender was. Moon Raider hoort precies in dat rijtje. Ik speelde de Switch-versie en neem je mee naar deze kleurrijke, maar ook een tikje frustrerende reis naar de maan. Terug naar de jaren ’90 De eerste indruk? Alsof je in een vergeten Mega Man-deel bent gestapt. De pixel-art spat van je scherm, de omgevingen zijn fel en levendig, en hoofdpersoon Ava voelt meteen als een klassieke gameheldin. Je hebt je blaster, je dubbele sprong en een flinke dosis aliens om neer te maaien. Heerlijk nostalgisch. Platformplezier, maar niet zonder hobbels Moon Raider speelt vlot weg, zeker als je van ouderwetse 2D-actie houdt. Alleen...de besturing is niet altijd even strak. Soms reageert Ava net een fractie te laat of voelt een dash meer als gokken dan precisiewerk. En geloof me: in een game vol valkuilen en projectielen kan dat fru...
Drum ´n bass (DnB) is een subgenre binnen de elektronische muziek, dat in de jaren '90 zijn weg vond naar Nederland, gedragen door een kleine maar gepassioneerde groep liefhebbers. Terwijl house, techno en hardcore/gabber de Nederlandse dancemuziek domineerden, groeide DnB in de underground tot een levendige subcultuur. In dit artikel duiken we in de Nederlandse DnB-scène van de jaren '90 en begin jaren '00, met aandacht voor de organisaties, dj's, platenlabels en media die deze periode vormgaven. Van illegale raves tot pioniers als Noisia: dit is het verhaal van een subgenre dat zijn stempel drukte op de Nederlandse dancegeschiedenis. (afbeelding gemaakt met AI) De opkomst van drum ´n bass in Nederland Drum ´n bass, met zijn razendsnelle breakbeats (165-185 bpm), diepe baslijnen en complexe ritmes, vond zijn oorsprong in de Britse junglescène van de vroege jaren '90. In Nederland werd het genre geïntroduceerd via de bloeiende ravecultuur, maar het bleef een niche i...
Reacties
Een reactie posten
Dank voor je bericht!