Ik wens jullie een bijzonder, gelukkig, gezond, creatief, inspirerend en energiek 2024. Er staan voor dit jaar weer heel wat mooie Retro Game Beurzen op de planning en deze zijn zojuist in de agenda bijgewerkt.
Neem snel een kijkje en wie weet zien we elkaar een keer!
From passion project to multiplatform release: Schildmaid MX is a modern ode to the shmup genre. What began as a small lockdown project evolved into a stylish and technically refined shooter that’s now making its way to consoles worldwide on Wednesday, November 26 . In this interview, Lead Designer Michiel opens up about the game’s origins, the influence of classic titles, and how he and programmer Hans built a bridge between retro spirit and modern design principles. A conversation about perseverance, creativity, and a deep love for pure arcade action. Introduction & Background Michiel, can you briefly introduce yourself and tell us how Schildmaid MX came to be? Sure! I’m Michiel. I’ve been working as a writer/editor and online content specialist in and outside the gaming industry since the early 2000s. In 2013, I got the idea to start designing games myself and teamed up with my good friend Hans from Germany, who’s a programmer, to make it happen. Since then, we’ve worked...
Als gamer ben je misschien gewend aan één gouden regel: hoe langer een console op de markt is, hoe goedkoper hij wordt. Bij de Xbox Series X loopt het anders. Vijf jaar na lancering is de console in veel markten juist duurder dan in 2020. Op basis van een uitgebreide analyse van PureXbox kijken we wat er is gebeurd, waarom de prijs zo is opgelopen en wat dat betekent voor gamers in Nederland. De start in 2020 De Xbox Series X verscheen op 10 november 2020. In de VS lag de adviesprijs rond 499 dollar , in het Verenigd Koninkrijk op 449 pond . Omgerekend kwam de Europese introductieprijs uit rond de € 499 . In de eerste periode na release waren er vooral leveringsproblemen. De vraag was hoger dan het aanbod, waardoor er nauwelijks ruimte was voor echte kortingen. Wie er op dag één bij wilde zijn, betaalde gewoon de volle mep. Van tijdelijke daling naar stevige stijging Pas een paar jaar later begonnen de eers...
R-Type is één van die namen die meteen herinneringen oproept aan de hoogtepunten van het shmup genre. Het is streng, precies en onverbiddelijk, maar ook eerlijk en ontzettend bevredigend wanneer alles op zijn plek valt. Met R-Type Delta: HD Boosted keert een klassieker terug in moderne vorm. Niet als radicale remake maar als een respectvolle remaster van een game die in 1998 al liet zien dat de serie veel meer kon dan alleen kogels ontwijken. Ik speelde de game op de Nintendo Switch Lite, wat een uniek perspectief geeft. De compacte handheld laat feilloos zien hoe een shmup presteert wanneer je alles van dichtbij ervaart. En deze remaster voelt daar verrassend sterk. Een strakke terugkeer naar 2163 Het verhaal speelt zich af in een periode waarin de parasitaire Bydo opnieuw toeslaat. De beroemde R-9 is buiten gebruik, dus je vertrekt met één van de prototypes die elk op hun eigen manier iets toevoegen aan je speelstijl. Dit maakt de game al vanaf...
Drum ´n bass (DnB) is een subgenre binnen de elektronische muziek, dat in de jaren '90 zijn weg vond naar Nederland, gedragen door een kleine maar gepassioneerde groep liefhebbers. Terwijl house, techno en hardcore/gabber de Nederlandse dancemuziek domineerden, groeide DnB in de underground tot een levendige subcultuur. In dit artikel duiken we in de Nederlandse DnB-scène van de jaren '90 en begin jaren '00, met aandacht voor de organisaties, dj's, platenlabels en media die deze periode vormgaven. Van illegale raves tot pioniers als Noisia: dit is het verhaal van een subgenre dat zijn stempel drukte op de Nederlandse dancegeschiedenis. (afbeelding gemaakt met AI) De opkomst van drum ´n bass in Nederland Drum ´n bass, met zijn razendsnelle breakbeats (165-185 bpm), diepe baslijnen en complexe ritmes, vond zijn oorsprong in de Britse junglescène van de vroege jaren '90. In Nederland werd het genre geïntroduceerd via de bloeiende ravecultuur, maar het bleef een niche i...
Recently, I spoke with Julia Miernik, Digital Marketing Director of Dfiance . In this exclusive interview, she shares the vision behind the game, the creative process of card and character design, the challenges during development, and how the community plays a central role in the success of this indie project. Can you briefly introduce yourself and your studio? Who is behind Dfiance? We’re an independent studio passionate about creating unique gaming experiences. Our team is small but driven, with backgrounds in marketing, design, and game development. We do not have one place where we make our game, we work worldwide, few people in Europe, some in USA, some in Asia :). Dfiance is the result of a shared vision to build a competitive yet accessible strategy game for everyone. What inspired you to create Dfiance, and why did you choose this name? The idea came from our love for strategy card games and competitive PvP. We wanted to capture the thrill of commanding a...
Reacties
Een reactie posten
Dank voor je bericht!