Ik wens jullie een bijzonder, gelukkig, gezond, creatief, inspirerend en energiek 2024. Er staan voor dit jaar weer heel wat mooie Retro Game Beurzen op de planning en deze zijn zojuist in de agenda bijgewerkt.
Neem snel een kijkje en wie weet zien we elkaar een keer!
From passion project to multiplatform release: Schildmaid MX is a modern ode to the shmup genre. What began as a small lockdown project evolved into a stylish and technically refined shooter that’s now making its way to consoles worldwide on Wednesday, November 26 . In this interview, Lead Designer Michiel opens up about the game’s origins, the influence of classic titles, and how he and programmer Hans built a bridge between retro spirit and modern design principles. A conversation about perseverance, creativity, and a deep love for pure arcade action. Introduction & Background Michiel, can you briefly introduce yourself and tell us how Schildmaid MX came to be? Sure! I’m Michiel. I’ve been working as a writer/editor and online content specialist in and outside the gaming industry since the early 2000s. In 2013, I got the idea to start designing games myself and teamed up with my good friend Hans from Germany, who’s a programmer, to make it happen. Since then, we’ve worked...
Van passieproject tot multiplatform-release: Schildmaid MX is een moderne ode aan het shmup-genre. Wat begon als een klein lockdownproject groeide uit tot een stijlvolle en technisch verfijnde shooter die nu zijn weg vindt naar consoles wereldwijd op woensdag 26 november aanstaande. In dit interview vertelt Lead Designer Michiel openhartig over de ontstaansgeschiedenis van de game, de invloed van klassieke titels, en hoe hij samen met programmeur Hans een brug sloeg tussen retrogevoel en moderne game-ontwerpprincipes. Een gesprek over doorzettingsvermogen, creativiteit en liefde voor pure arcade-actie. Introductie & achtergrond Michiel, kun je kort vertellen wie je bent en hoe Schildmaid MX is ontstaan? Nou, ik ben dus Michiel. Ik werk sinds begin jaren 2000 als schrijver/redacteur en online contentspecialist in de game-industrie en daarbuiten. In 2013 kreeg ik het idee om zelf games te gaan ontwerpen en "partnerde" ik met mijn goede vriend Hans uit Duitsland,...
Als gamer ben je misschien gewend aan één gouden regel: hoe langer een console op de markt is, hoe goedkoper hij wordt. Bij de Xbox Series X loopt het anders. Vijf jaar na lancering is de console in veel markten juist duurder dan in 2020. Op basis van een uitgebreide analyse van PureXbox kijken we wat er is gebeurd, waarom de prijs zo is opgelopen en wat dat betekent voor gamers in Nederland. De start in 2020 De Xbox Series X verscheen op 10 november 2020. In de VS lag de adviesprijs rond 499 dollar , in het Verenigd Koninkrijk op 449 pond . Omgerekend kwam de Europese introductieprijs uit rond de € 499 . In de eerste periode na release waren er vooral leveringsproblemen. De vraag was hoger dan het aanbod, waardoor er nauwelijks ruimte was voor echte kortingen. Wie er op dag één bij wilde zijn, betaalde gewoon de volle mep. Van tijdelijke daling naar stevige stijging Pas een paar jaar later begonnen de eers...
Poki geeft browsergames een tweede leven Browsergames leken een aflopende zaak toen Flash werd uitgefaseerd. Het oude portaalmodel viel wereldwijd stap voor stap uit elkaar en veel sites uit de vroege internetjaren verloren hun functie. Terwijl een hele generatie webgames verdween, bouwde Poki in Amsterdam aan een nieuwe manier van spelen in de browser. Wie de geschiedenis van webgaming kent, ziet al snel dat Poki heel anders werkt dan Spill Group, later Spil Games , dat jarenlang het Nederlandse uithangbord was van de Flash-generatie. Spil Games: het Flash-tijdperk vanuit Hilversum Spill Group werd in 2001 opgericht en veranderde in 2008 de naam naar Spil Games. Het bedrijf werkte vanuit Hilversum en werd internationaal groot met portals zoals Spele punt nl, Spelletjes punt nl, GirlsGoGames en Agame. Alles draaide op een advertentiemodel met hoge bezoekersaantallen en een enorm aanbod aan Flashgames. ...
Onlangs bracht de Iraanse synthwave producer Tame Werewolf zijn tweede album Phasermania uit. Phasermania is een eclectische mix vol stijlen en zeker de moeite waard om te beluisteren. In dit interview praten we over het concept van dit album, hardware, plannen voor de toekomst en favoriete releases van dit jaar. Tijd voor een interview! Recently Iranian synthwave producer Tame Werewolf released his second album Phasermania. Phasermania is an eclectic mix full of styles and definitely worth listening to. In this interview we talk about the concept of this album, hardware, plans for the future and favorite releases of this year. Time for an interview! Keivan, can you please introduce yourself? My name is Keivan Hosseini and I’m from Tehran, Iran. I started my music project “Tame Werewolf” about 3 years ago and I have released two albums via Cityman Productions in Finland and VIRTUA94 Records in the United States. I got my first keyboard when I was 15 and I found my interest in making ...
Reacties
Een reactie posten
Dank voor je bericht!